Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΨΗΦΙΣΜΑ Σ.Ε.Π.Δ.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ (30/03/2011)

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας μετά από έκτακτη Γενική συνέλευση στις 30/3/11, λόγω των δυσμενών εξελίξεων που αφορούν τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Δημόσιο Σχολείο και νέο Ψηφιακό Σχολείο,  κατέληξε στο ακόλουθο ψήφισμα:
1.    Για το νέο Γενικό Λύκειο
Το μάθημα «Πληροφορική» πρέπει να διδάσκεται υποχρεωτικά και στις τρεις τάξεις του νέου Γενικού Λυκείου. Στην Α΄ τάξη οφείλει να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και να απευθύνεται στο σύνολο των μαθητών χωρίς διακρίσεις. Καλούμε το υπουργείο να υιοθετήσει τη γνώμη μαθητών και γονέων, που καταγράφηκε μετά από δημοσκόπηση που πραγματοποίησε γνωστή εταιρία για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας και κατατάσσει την Πληροφορική ως το τέταρτο μάθημα που πρέπει να διδάσκεται υποχρεωτικά. Πιο συγκεκριμένα θεωρούμε αναγκαία:
·        Την καθιέρωση μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής» ως υποχρεωτικό στην Α΄ τάξη, το οποίο θα περιλαμβάνει επεξεργασία πολυμεσικών  στοιχείων (κείμενο, ήχος, εικόνα, βίντεο, συνθετική κίνηση) και δημιουργία πολυμεσικής εφαρμογής με τη χρήση δωρεάν προγραμμάτων και προγραμμάτων ανοικτού κώδικα.
·        Την καθιέρωση της Πληροφορικής ως υποχρεωτικό μάθημα στις κατευθύνσεις της Β΄ τάξης, υποχρεωτικό στις 2 κατευθύνσεις της Γ΄ τάξης και όχι ως κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό.
2.    Για το Επαγγελματικό Λύκειο και την  Επαγγελματική Σχολή
Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, όπου κρίνεται επιτακτική η συγγραφή νέων έντυπων βιβλίων και η κατοχύρωση πραγματικών επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες, ζητάμε από το υπουργείο Παιδείας:
·        Μείωση του ορίου μαθητών σε 13 στα εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας Πληροφορικής, για την παρουσία  δεύτερου καθηγητή Πληροφορικής. Αυτό το όριο ισχύει για τα εργαστηριακά μαθήματα όλων των ειδικοτήτων του Επαγγελματικού Λυκείου, πλην της Πληροφορικής όπου αντί να μειωθεί, αυξήθηκε  σε 17 μαθητές.
·        Ανάθεση των μαθημάτων «Εφαρμογών Πληροφορικής και Η/Υ» που υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα σχεδόν όλων των ειδικοτήτων του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) και Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) σε καθηγητές ΠΕ19-20.
·        Μείωση 3 ωρών από το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στους υπευθύνους εργαστηρίων Σ.Ε.Κ. (Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων), οι οποίοι έχουν τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις με τους υπευθύνους εργαστηρίων σχολικών μονάδων. Οι καθηγητές Πληροφορικής φροντίζουν καθημερινά και εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία των εργαστηρίων υπολογιστών σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας, χωρίς αυτό να εκτιμάται ιδιαίτερα από το υπουργείο Παιδείας.
3.    Για το Γυμνάσιο
Καμία μετάλλαξη του μαθήματος της Πληροφορικής σε μάθημα Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στο Γυμνάσιο.
Οι τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας χρησιμοποιήθηκαν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων. Με τον όρο Τ.Π.Ε. εννοούμε τη χρήση υπολογιστή και κατάλληλων λογισμικών (Τεχνολογία Πληροφορικής) στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων του Δημόσιου Σχολείου. Πρόκειται δηλαδή για χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως βοηθητικό εργαλείο μάθησης, και όχι για ξεχωριστό επιστημονικό-διδακτικό αντικείμενο όπως εντέχνως προσπαθεί να καθιερώσει το υπουργείο Παιδείας.
Η πολιτική που προτίθεται να εφαρμόσει το Υπουργείο είναι ανεπαρκής για το Δημόσιο Σχολείο, διότι:
·        αφενός οδηγεί στην αποκλειστική εκμάθηση και διδασκαλία απλά της χρήσης Η/Υ μέσω μιας συγκεκριμένης σουίτας λογισμικού γραφείου (επεξεργασία κειμένου, λογιστικά φύλλα κτλ.) και στην παραγωγή μαθητών που απλά θα ξέρουν «να πατούν πλήκτρα», αποκτώντας ένα πιστοποιητικό γνώσης Η/Υ τύπου ECDL ή Cambridge κτλ. Καμία πραγματική γνώση πάνω στην επεξεργασία και δημιουργία της πληροφορίας, στην επικοινωνία και στη μετάδοση της πληροφορίας. Μηδενική ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.
·        αφετέρου σκοπεύει στη δημιουργία ενός πλασματικού αντικειμένου το οποίο θα μπορούν να διδάξουν και άλλες ειδικότητες με πιστοποίηση στις Τ.Π.Ε., και όχι μόνο οι αρμόδιοι καθηγητές  και επιστήμονες Πληροφορικής ΠΕ19-20.
Με βάση τα παραπάνω και την ήδη υποβαθμισμένη διδασκαλία της Πληροφορικής  στο Γυμνάσιο, κρίνουμε αναγκαία την καθιέρωση του υπάρχοντος μαθήματος Πληροφορικής ως υποχρεωτικό και εξεταζόμενο μάθημα Γενικής Παιδείας, με 3ωρη διδασκαλία σε κάθε τάξη.
4.    Για το Δημοτικό
·        Ζητάμε από το υπουργείο Παιδείας τη θέσπιση κλάδου ΠΕ19-20 Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αντίστοιχες οργανικές θέσεις.
·        Συγγραφή βιβλίων και επιμόρφωση των συναδέλφων ΠΕ19-20 για το μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό (Παιδαγωγική και Διδακτική προσέγγιση).
Όσον αφορά την εξαγγελία του νέου Ψηφιακού σχολείου, θεωρούμε πως το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να επενδύσει περισσότερο σε πραγματικά έντυπα βιβλία, σε πραγματικούς καθηγητές, καθώς και στην αλλαγή των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής που έχουν ήδη απαξιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Όταν φτιάχνεις μία σκάλα ξεκινάς από το πρώτο σκαλοπάτι μέχρι να φτάσεις στο εικοστό. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να φτιάξει το 20ο σκαλοπάτι ενώ μας λείπουν τα υπόλοιπα δεκαεννέα.

Από τη Γ.Σ. Σ.Ε.Π.Δ.Ε.Μ.