Συναντήθηκε την Παρασκευή 11/3/2011 αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. με τον Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Β. Κουλαϊδή.Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ξεκινήσει ο κ. Κουλαϊδής με Επιστημονικές Ενώσεις εκπαιδευτικών, πριν τη λήψη των τελικών αποφάσεων για το Νέο Λύκειο.
Στη συνάντηση επαναδιατυπώθηκαν από την αντιπροσωπεία της Π.Ε.ΚΑ.Π. οι θέσεις μας για το Νέο Λύκειο και κατατέθηκε συγκεκριμένη πρόταση για το περιεχόμενο του μαθήματος της Πληροφορικής σε αυτό. Ο κ. Κουλαϊδής επανέλαβε τις γενικές θέσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο και το θέμα της θέσης της Πληροφορικής σε αυτό. Δεν έκανε περιγραφή της όλης δομής του Νέου Λυκείου, επειδή αυτό θα ανακοινωθεί σύντομα από την υπουργό Α. Διαμαντοπούλου.
Σε σχέση με την προηγούμενη συνάντηση του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (22/2/2011), υπήρξε μια διαφοροποίηση σε σχέση με το χαρακτήρα του μαθήματος της Πληροφορικής στο Λύκειο. Ο κ. Κουλαϊδής ανέφερε ότι το μάθημα της Πληροφορικής θα διδάσκεται υποχρεωτικά στους μαθητές εκείνους που θα επιθυμούν την εισαγωγή τους σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές όπου η Πληροφορική θα είναι αναπόσπαστο μέρος των σπουδών τους και όχι απλώς ένα εργαλείο της επιστήμης που θα ακολουθήσουν. Δεν διευκρίνισε αν αυτό σημαίνει ότι θα διδάσκεται στη Β’ Λυκείου ή στη Γ’ Λυκείου ή και στις δύο τάξεις.
Επανέλαβε ότι η Πληροφορική θα χρησιμοποιείται συνεχώς και αδιαλείπτως στο Λύκειο και ότι θα είναι παρούσα στα σχέδια εργασίας (projects) που θα εκπονούν οι μαθητές, με στόχο η Πληροφορική να διεισδύσει σε όλα τα μαθήματα. Για το Γυμνάσιο ανέφερε ότι δεν θα είναι μονόωρο ανά τάξη, θα αυξηθεί χωρίς να μπορεί να δεσμευτεί πόσο.
Σε σχέση με την υποστήριξη του σχολείου ο κ. Κουλαϊδής διευκρίνισε ότι λέγοντας υποστήριξη δεν εννοεί την ανάληψη από τους καθηγητές Πληροφορικής όλων των εργασιών που απαιτούν εισαγωγή δεδομένων (data entry), αλλά των εργασιών εκείνων που απαιτούν επιστημονικές γνώσεις που έχουν μόνο οι καθηγητές Πληροφορικής όπως η επιστημονική και τεχνική στήριξη των σχολείων γαι την αξιοποίηση των Νέων
Τεχνολογιών. Ζήτησε εκ νέου συγκεκριμένη πρόταση από την Π.Ε.ΚΑ.Π. για το θέμα
και γενικά για την αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού του κλάδου μας.
Η αντιπροσωπεία της Π.Ε.ΚΑ.Π. έκανε σαφές ότι δεν μπορεί να κάνει καμιά συζήτηση
για όλα αυτά πριν τη Γ.Σ. της 15ης Μαρτίου 2011 και πριν την ανακοίνωση του σχεδίου για το Νέο Λύκειο, επισημαίνοντας ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε συζήτηση θα πρέπει πρώτα απ’ όλα ο καθηγητής Πληροφορικής να είναι εκπαιδευτικός.
Αθήνα, 11 Μαρτίου 2011
Στη συνάντηση επαναδιατυπώθηκαν από την αντιπροσωπεία της Π.Ε.ΚΑ.Π. οι θέσεις μας για το Νέο Λύκειο και κατατέθηκε συγκεκριμένη πρόταση για το περιεχόμενο του μαθήματος της Πληροφορικής σε αυτό. Ο κ. Κουλαϊδής επανέλαβε τις γενικές θέσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο και το θέμα της θέσης της Πληροφορικής σε αυτό. Δεν έκανε περιγραφή της όλης δομής του Νέου Λυκείου, επειδή αυτό θα ανακοινωθεί σύντομα από την υπουργό Α. Διαμαντοπούλου.
Σε σχέση με την προηγούμενη συνάντηση του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (22/2/2011), υπήρξε μια διαφοροποίηση σε σχέση με το χαρακτήρα του μαθήματος της Πληροφορικής στο Λύκειο. Ο κ. Κουλαϊδής ανέφερε ότι το μάθημα της Πληροφορικής θα διδάσκεται υποχρεωτικά στους μαθητές εκείνους που θα επιθυμούν την εισαγωγή τους σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές όπου η Πληροφορική θα είναι αναπόσπαστο μέρος των σπουδών τους και όχι απλώς ένα εργαλείο της επιστήμης που θα ακολουθήσουν. Δεν διευκρίνισε αν αυτό σημαίνει ότι θα διδάσκεται στη Β’ Λυκείου ή στη Γ’ Λυκείου ή και στις δύο τάξεις.
Επανέλαβε ότι η Πληροφορική θα χρησιμοποιείται συνεχώς και αδιαλείπτως στο Λύκειο και ότι θα είναι παρούσα στα σχέδια εργασίας (projects) που θα εκπονούν οι μαθητές, με στόχο η Πληροφορική να διεισδύσει σε όλα τα μαθήματα. Για το Γυμνάσιο ανέφερε ότι δεν θα είναι μονόωρο ανά τάξη, θα αυξηθεί χωρίς να μπορεί να δεσμευτεί πόσο.
Σε σχέση με την υποστήριξη του σχολείου ο κ. Κουλαϊδής διευκρίνισε ότι λέγοντας υποστήριξη δεν εννοεί την ανάληψη από τους καθηγητές Πληροφορικής όλων των εργασιών που απαιτούν εισαγωγή δεδομένων (data entry), αλλά των εργασιών εκείνων που απαιτούν επιστημονικές γνώσεις που έχουν μόνο οι καθηγητές Πληροφορικής όπως η επιστημονική και τεχνική στήριξη των σχολείων γαι την αξιοποίηση των Νέων
Τεχνολογιών. Ζήτησε εκ νέου συγκεκριμένη πρόταση από την Π.Ε.ΚΑ.Π. για το θέμα
και γενικά για την αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού του κλάδου μας.
Η αντιπροσωπεία της Π.Ε.ΚΑ.Π. έκανε σαφές ότι δεν μπορεί να κάνει καμιά συζήτηση
για όλα αυτά πριν τη Γ.Σ. της 15ης Μαρτίου 2011 και πριν την ανακοίνωση του σχεδίου για το Νέο Λύκειο, επισημαίνοντας ότι για να υπάρξει οποιαδήποτε συζήτηση θα πρέπει πρώτα απ’ όλα ο καθηγητής Πληροφορικής να είναι εκπαιδευτικός.
Αθήνα, 11 Μαρτίου 2011
Εκ του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π