Στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο δε θα πρέπει να κληρονομήσουμε όλες εκείνες τις ελλείψεις και αδικίες που έγιναν με τη «μεταρρύθμιση» των Επαγγελματικών Λυκείων - Σχολών (ΕΠΑ.Λ. - ΕΠΑ.Σ.), που αφορούν τον τομέα-ειδικότητα Πληροφορικής και όχι μόνο.
Πιο συγκεκριμένα, κρίνονται αναγκαίες οι παρακάτω αλλαγές:
1. Επικαιροποίηση βιβλίων και προγραμμάτων σπουδών, κυρίως των εργαστηριακών μαθημάτων, όπως π.χ. Εφαρμογές Πολυμέσων, Συντήρηση Υπολογιστών κτλ.
2. Μεταφορά του μαθήματος «Visual Basic» από τη Γ΄ τάξη στη Β΄ τάξη, έτσι ώστε να μη δημιουργείται σύγχυση στους μαθητές με το μάθημα «Δομημένος Προγραμματισμός», που είναι πανελληνίως εξεταζόμενο.
3. Μείωση του ορίου μαθητών από δεκαέξι (16) σε δώδεκα (12) για την παρουσία δεύτερου καθηγητή στα εργαστηριακά μαθήματα τομέα και ειδικότητας Πληροφορικής, όπως ισχύει σε όλες τις ειδικότητες της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
4. Τροποποίηση του κανονισμού αναθέσεων μαθημάτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το υπουργείο παιδείας κατήργησε όλες τις Β΄ αναθέσεις των καθηγητών Πληροφορικής σε μαθήματα Εφαρμογών ΗΥ & Πληροφορικής που υπάρχουν στις λοιπές ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.
5. Μείωση τριών (3) ωρών από το υποχρεωτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων Σ.Ε.Κ. (όπως ισχύει για τους υπεύθυνους Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) και απαλλαγή από λοιπά εξωδιδακτικά καθήκοντα όλων των υπευθύνων εργαστηρίων.
Όσον αφορά το νέο Τεχνολογικό Λύκειο:
1. Στην Α΄ τάξη Τε.Λ. θα πρέπει να παραμείνει 3ωρη εργαστηριακή η διδασκαλία του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής», αλλά ταυτόχρονα να αναμορφωθεί και να εμπλουτιστεί το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών.
2. Στην πρόταση του υπουργείου για τα μαθήματα επιλογής της Α΄ τάξης απουσιάζει το μάθημα τομέα Πληροφορικής. Είναι ξεκάθαρο ότι η ομάδα μαθημάτων επιλογής/προσανατολισμού έχει ως σκοπό να προετοιμάσει τους μαθητές για την επιλογή του τομέα, από αυτούς που λειτουργούν στο σχολείο τους, και που θα ακολουθήσουν στη Β΄ τάξη Τε.Λ. Δεν είναι λοιπόν δυνατόν σε ένα σχολείο που λειτουργεί τομέας Πληροφορικής, οι μαθητές να μην έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα εισαγωγικό μάθημα Πληροφορικής.
Προτείνουμε λοιπόν ως μάθημα επιλογής-τομέα Πληροφορικής για την Α΄ τάξη τις «Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου» και την αντικατάσταση του στη Β΄ τάξη από το μάθημα «Υλικό Υπολογιστών». Ένα επίσης σημαντικό μάθημα που θα πρέπει να επιστρέψει στη Β΄ τάξη Τε.Λ. είναι τα «Πολυμέσα».
Θα πρέπει να αναφερθεί στο υπουργείο, η σημασία της χρήσης και Δωρεάν Λογισμικών και Λογισμικών Ανοιχτού Κώδικα, στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής αλλά και όπου υπάρχει δυνατότητα σε μαθήματα τομέα-ειδικότητας Πληροφορικής.
3. Για το Δ΄ έτος σπουδών και τα τμήματα Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.), προτείνουμε να λειτουργήσουν από το ερχόμενο σχ. έτος 2011-2012. Υπάρχει το επιχείρημα ότι το υπουργείο δε θα είναι έτοιμο, γιατί το τέταρτο έτος σπουδών σχετίζεται και με την εισαγωγή στην ανώτερη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από την άλλη όμως, υπάρχουν πολλοί απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ., παλιοί απόφοιτοι Τ.Ε.Ε. και ΤΕ.Λ.-ΤΕ.Σ., που θα θέλουν να αποκτήσουν επιπλέον επαγγελματικά δικαιώματα (πτυχίο επιπέδου 3 με πιστοποίηση) και θα ήταν σκόπιμο να μην περιμένουν 1 ή 2 χρόνια. Άρα το μόνο εμπόδιο είναι ο έγκαιρος σχεδιασμός των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από το υπουργείο.
4. Το όριο μαθητών (15) για τη λειτουργία τμημάτων Ε.Τ.Ε.Ε. θα πρέπει να μειωθεί. Είναι οξύμωρο ένα σχολείο να συγκεντρώνει 11-14 μαθητές για κάθε τμήμα ειδίκευσης και να μη μπορεί να λειτουργήσει κανένα. Σε αυτήν την περίπτωση θα οδηγηθούμε σε υπερβολική συγκέντρωση μαθητών σε μικρό αριθμό σχολείων, οι οποίοι θα είναι αναγκασμένοι να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να παρακολουθήσουν το Δ΄ έτος σπουδών.
Τέλος προτείνουμε τη χρήση των λογισμικών και του αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού, που δημιουργήθηκαν από το πρόγραμμα «Επαγγελματικό Λογισμικό στην Τ.Ε.Ε.», τόσο στα μαθήματα ειδικότητας Πληροφορικής όσο και στα μαθήματα των τμημάτων ειδίκευσης Πληροφορικής.
από το Δ.Σ. Σ.Ε.Π.Δ.Ε.Μ.