
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι η Πληροφορική αποτελεί διακριτή επιστήμη με τεχνολογία που έχει διεπιστημονικά και διαθεματικά χαρακτηριστικά και διασχίζει όλα τα επιστημονικά πεδία. Ο πληροφορικός γραμματισμός, η ανάπτυξη αλγοριθμικής και κριτικής σκέψης και η ικανότητα επίλυσης πραγματικών προβλημάτων από όλους τους μαθητές με χρήση υπολογιστών, πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητα στο πλαίσιο της σύγχρονης κοινωνίας και γιαυτό πρέπει να είναι οι στόχοι του κάθε σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος.
Υπενθυμίζουμε ότι σε πανελλήνια έρευνα κοινής γνώμης που διεξήγαγε το ίδιο το υπουργείο, οι ερωτώμενοι δήλωσαν σε ποσοστό 84,3% ότι επιθυμούν τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως υποχρεωτικού μαθήματος σε όλο το Λύκειο (2). Ταυτόχρονα επιστημονικές ενώσεις, Πανεπιστήμια αλλά και επαγγελματικοί φορείς όπως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ) διαμαρτυρήθηκαν με ανακοινώσεις τους για την υποβάθμιση της Πληροφορικής.
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διαπιστώνει ότι με βάση την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας θα υπάρχουν μαθητές που θα τελειώνουν το Λύκειο χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα το αντικείμενο της Πληροφορικής. Θα αποφοιτούν δηλ. από το επονομαζόμενο «Ψηφιακό Σχολείο» χωρίς να έχουν διδαχθεί τις βασικές γνώσεις της επιστήμης στην οποία αποκλειστικά στηρίζεται η Ψηφιακή Τεχνολογία.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το Υπουργείο δεν παρουσίασε ένα πλήρες σχέδιο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ώστε να εκτιμηθεί πλήρως η πρόταση για το Νέο Λύκειο. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι θα έπρεπε να ανακοινωθούν ταυτόχρονα με τις προτάσεις για το Νέο Λύκειο και αυτές για τη δομή του Γυμνασίου και του Τεχνολογικού Λυκείου (Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση), καθώς και ο νέος τρόπος εισαγωγής των φοιτητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σχετικά με τις συγκριμένες προτάσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο, η Π.Ε.ΚΑ.Π. αντιπροτείνει τα εξής: ...