Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Υπεύθυνοι Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών ΗΥ

 Πηγή: Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας

Σύμφωνα με όλες εγκυκλίους των προηγούμενων ετών οριζόταν ένας υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. για κάθε εργαστήριο Πληροφορικής που διέθετε ένα σχολείο. Αυτό ίσχυε για όλα τα σχολεία (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, Επαγγελματικά Λύκεια και Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και είχε ως σκοπό τη σωστή λειτουργία των εργαστηρίων Πληροφορικής, μιας και συνεχώς αυξάνονται τα μαθήματα που διδάσκονται με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορικής.
Για πρώτη φορά με τη φετινή εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (που αναφέρεται μόνο στα Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια), ορίζεται ένας καθηγητής Πληροφορικής ως υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. για κάθε σχολείο (και όχι για κάθε εργαστήριο του σχολείου). Δηλαδή όσα εργαστήρια και να έχει ένα σχολείο μόνο ένας υπεύθυνος θα φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Επιπρόσθετα, επειδή δεν υπάρχει φετινή εγκύκλιος για τον ορισμό υπευθύνων Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. σε ΕΠΑ.Λ. και άλλους τύπους σχολείων (τα οποία δεν ανήκουν σε Σ.Ε.Κ.), παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο σε σχολεία που διαθέτουν 3 και πλέον εργαστήρια Πληροφορικής (με φόρτο 70 και 80 εργαστηριακών ωρών διδασκαλίας), να υπάρχει μόνο ένας καθηγητής Πληροφορικής ως υπεύθυνος εργαστηρίου, επιφορτισμένος με τη σωστή προετοιμασία όλων των εργαστηρίων.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και ότι ο υπεύθυνος εργαστηρίου έχει τρίωρη μείωση από το υποχρεωτικό του ωράριο, διακρίνεται η σαφής πρόθεση του υπουργείου, για
άλλη μια φορά, να «εξοικονομήσει» καθηγητές Πληροφορικής ώστε να τους διαθέσει στα ολοήμερα Δημοτικά.
Μη πραγματοποιώντας τις μετατάξεις καθηγητών Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να διδαχθεί η Πληροφορική σε όλα τα Δημοτικά, το υπουργείο προσπαθεί να «μπαλώσει» όλα τα κενά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής που προέκυψαν φέτος, είτε με αποσπάσεις και κυρίως με συνεχές «κούρεμα» των ωρών Πληροφορικής από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (είτε αυτό αφορά στην ενασχόληση με τα εργαστήρια Πληροφορικής είτε στην κατάργηση μαθημάτων Πληροφορικής). Σημειωτέον ότι το κούρεμα ξεκίνησε από το 2008, με καταργήσεις αναθέσεων μαθημάτων σε καθηγητές ΠΕ19-20, και αύξηση του ορίου μαθητών σε 17 μόνο στα τμήματα ειδικότητας Πληροφορικής της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, για την παρουσία δεύτερου καθηγητή στα εργαστηριακά μαθήματα.
Οι καθηγητές Πληροφορικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης απορρίπτουν την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που οδηγεί στη συνεχή υποβάθμιση της Πληροφορικής και παραπέμπει σε ένα «Νέο Ψηφιακό Σχολείο» το οποίο υπάρχει μόνο στο δικτυακό τόπο του υπουργείου Παιδείας.
Με βάση τα παραπάνω, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας ζητά από το υπουργείο Παιδείας:
1. Τον ορισμό ενός υπευθύνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. για κάθε εργαστήριο Πληροφορικής που διαθέτει το σχολείο (είτε είναι Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο, ΕΠΑ.Λ., Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με απαλλαγή από τις εξωδιδακτικές εργασίες. Επίσης να ισχύσει η 3ωρη μείωση από το υποχρεωτικό ωράριο και στους καθηγητές Πληροφορικής που ορίζονται υπεύθυνοι εργαστηρίου στα Δημοτικά, όσο και στους εκπαιδευτικούς εργαστηρίων Σ.Ε.Κ.
2. Την μείωση του ορίου μαθητών στις εργαστηριακές ώρες τομέα-ειδικότητας Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ. από 17 σε 13, για την παρουσία δεύτερου καθηγητή ειδικότητας.
3. Να προχωρήσει άμεσα στις μετατάξεις καθηγητών Πληροφορικής από τη β/θμια στην α/θμια εκπαίδευση, για την κάλυψη των 480 οργανικών θέσεων Πληροφορικής που έχουν ανακοινωθεί από το καλοκαίρι για τα Ολοήμερα Δημοτικά με ΕΑΕΠ.