«Η άποψη της ΕΠΥ για τον ρόλο της πληροφορικής στο νέο Σχολείο»
Συγκεκριμένα για το:
Δημοτικό
• Επέκταση του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ) και σε υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία.
• Δημιουργία οργανικών θέσεων, τόσο των 480 ήδη αναγγελθέντων θέσεων Πληροφορικών ΠΕ19/20 όσο και στα υπόλοιπα ολοήμερα δημοτικά σχολεία.
• Την οργανωμένη παιδαγωγική επιμόρφωση καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ19/20.
• Την ανάθεση υποστήριξης του νέου αυτού κλάδου στους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής, ώστε να υπάρχει συνέχεια Πληροφορικής παιδείας από το Δημοτικό έως και το Λύκειο.
Σε σχέση με το Νέο Σχολείο και την πιλοτική εφαρμογή του:
• Αλλαγή της ονομασίας του μαθήματος της Α’ τάξης, από Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε Πληροφορική.
• Τροποποίηση των Προγραμμάτων Σπουδών, σε τέτοιο βαθμό, ώστε ο μαθητής να διαχωρίζει τα αντικείμενα της Πληροφορικής και αυτά των ΤΠΕ. Οριοθέτηση κατηγοριών περιβαλλόντων προγραμματισμού σε σχέση τόσο με το Δημοτικό και αυτά των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ.
• Καθιέρωση του κρατικού πιστοποιητικού γνώσης της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών, αλλά με τέτοιο τρόπο που να μην ακυρώνει τα μαθήματα Πληροφορικής του κανονικού προγράμματος σπουδών. Αυτό προτείνεται να γίνεται με πρόσθετο μάθημα είτε στο κανονικό ωράριο είτε αμέσως μετά το βασικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
• Επανεξέταση της ύπαρξης μαθήματος Πληροφορικής στην Α’ Λυκείου, για να μην παρουσιάζεται διακοπή Πληροφορικής παιδείας μετά το Γυμνάσιο.
• Τα αντικείμενα των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών των μαθημάτων, πρέπει να καλύπτουν όλους τους βασικούς άξονες της Πληροφορικής και σε τέτοιο βαθμό ώστε ο μαθητής να αποκτά τα ανάλογα εφόδια τόσο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα τμήματα Πληροφορικής όσο και για την αγορά εργασίας
ΕΠΑΛ
• Την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, μέσω και της εφαρμογής του Τεχνολογικού Λυκείου, με την ύπαρξη μαθημάτων στους άξονες της Πληροφορικής και Υπολογιστών, Λογισμικό, Υλικό, Επικοινωνίες-Δίκτυα, Υπηρεσίες, με ανάθεση διδασκαλίας τους καθηγητές ΠΕ19/20.
• Την ύπαρξη στο 4ο έτος, τμημάτων εξειδίκευσης που καλύπτουν και στους τέσσερις παραπάνω άξονες, με ανάθεση διδασκαλίας τους καθηγητές ΠΕ19/20, αλλά και γενικά μαθήματα αναγκαία στον απόφοιτο 4ου έτους από την αγορά εργασίας, όπως οικονομικά μαθήματα.
Το νέο ΔΣ της ΕΠΥ ενόψει της πρόσφατης εκλογής του επιθυμεί να ανακοινώσει τις θέσεις του σχετικά με τον ρόλο της πληροφορικής στο νέο Σχολείο.
Συγκεκριμένα για το:
Δημοτικό
• Επέκταση του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ) και σε υπόλοιπα Δημοτικά σχολεία.
• Δημιουργία οργανικών θέσεων, τόσο των 480 ήδη αναγγελθέντων θέσεων Πληροφορικών ΠΕ19/20 όσο και στα υπόλοιπα ολοήμερα δημοτικά σχολεία.
• Την οργανωμένη παιδαγωγική επιμόρφωση καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ19/20.
• Την ανάθεση υποστήριξης του νέου αυτού κλάδου στους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής, ώστε να υπάρχει συνέχεια Πληροφορικής παιδείας από το Δημοτικό έως και το Λύκειο.
Γυμνάσιο
Σε σχέση με το Νέο Σχολείο και την πιλοτική εφαρμογή του:
• Αλλαγή της ονομασίας του μαθήματος της Α’ τάξης, από Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε Πληροφορική.
• Τροποποίηση των Προγραμμάτων Σπουδών, σε τέτοιο βαθμό, ώστε ο μαθητής να διαχωρίζει τα αντικείμενα της Πληροφορικής και αυτά των ΤΠΕ. Οριοθέτηση κατηγοριών περιβαλλόντων προγραμματισμού σε σχέση τόσο με το Δημοτικό και αυτά των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ.
• Καθιέρωση του κρατικού πιστοποιητικού γνώσης της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών, αλλά με τέτοιο τρόπο που να μην ακυρώνει τα μαθήματα Πληροφορικής του κανονικού προγράμματος σπουδών. Αυτό προτείνεται να γίνεται με πρόσθετο μάθημα είτε στο κανονικό ωράριο είτε αμέσως μετά το βασικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Γενικό Λύκειο
• Επανεξέταση της ύπαρξης μαθήματος Πληροφορικής στην Α’ Λυκείου, για να μην παρουσιάζεται διακοπή Πληροφορικής παιδείας μετά το Γυμνάσιο.
• Τα αντικείμενα των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών των μαθημάτων, πρέπει να καλύπτουν όλους τους βασικούς άξονες της Πληροφορικής και σε τέτοιο βαθμό ώστε ο μαθητής να αποκτά τα ανάλογα εφόδια τόσο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα τμήματα Πληροφορικής όσο και για την αγορά εργασίας
ΕΠΑΛ
• Την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, μέσω και της εφαρμογής του Τεχνολογικού Λυκείου, με την ύπαρξη μαθημάτων στους άξονες της Πληροφορικής και Υπολογιστών, Λογισμικό, Υλικό, Επικοινωνίες-Δίκτυα, Υπηρεσίες, με ανάθεση διδασκαλίας τους καθηγητές ΠΕ19/20.
• Την ύπαρξη στο 4ο έτος, τμημάτων εξειδίκευσης που καλύπτουν και στους τέσσερις παραπάνω άξονες, με ανάθεση διδασκαλίας τους καθηγητές ΠΕ19/20, αλλά και γενικά μαθήματα αναγκαία στον απόφοιτο 4ου έτους από την αγορά εργασίας, όπως οικονομικά μαθήματα.
Αθήνα 19-3-2012
Το ΔΣ της ΕΠΥ
Το ΔΣ της ΕΠΥ
Πηγή: http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=60344